Alla inlägg den 19 september 2014

Av Susanne Nordström - 19 september 2014 22:38

Av någon anledning ville inte mitt förra inlägg delas på facebook så jag gör ett litet extra här bara för att få ut det.

Så jag önskar allesamman en God Natt med söta drömmar!   

//S   

Av Susanne Nordström - 19 september 2014 20:45

Här har jag lagt in några bilder jag tagit nere vid vattnet vid Danderyds sjukhus. Jag tycker de blev fantastiskt vackra. Kanske speciellt nummer tre och fem, men de andra också, -så spegelblanka. Jag har alltid älskat vatten på olika sätt... Det kan vara vackert och fridfullt eller mäktigt och kraftfullt. Skrämmande och lockande på samma gång. 

Jag avslutar med att lägga in en dikt jag skrev för många år sedan. Den är kanske också lite skrämmande men......

 

 

       


The water is singing

 

I stood by the river 
The wind in my hair 
The water was glittering 
Dark clouds in the air 
I know I´m a coward 
But what should I do? 
When life means nothing 
I just want to let go 
The water is singing 
Songs about death 
Thoughts are tingling 
In the back of my head 
Am I doing the right? 
I ask once again 
But when there is no light 
You just want it to end 
I take the final step 
The last in my life 
The water is cold 
It stings like a knife 
But I do bother 
Because now I´m free 
Free from the pain 
That was killing me

 

                          (Susanne 2007)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vem är jag?

Det är vad denna blogg främst ska handla om -vem jag är... ett försök att sluta gömma mig och istället dela med mig av mig själv genom texter och bilder. Det kommer handla om allt mellan himmel & jord. Eller kanske mellan himmel & helvete..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards