Alla inlägg den 14 september 2014

Av Susanne Nordström - 14 september 2014 21:19



Imorgon är det dags för första ECT behandlingen efter utskrivning. Jobbigt att gå upp och varken få äta eller dricka på morgonen, att inte dricka är väl värst. 

Just nu är mitt humör ganska svängande. Vissa stunder mår jag mycket bättre än jag gjort på väldigt länge. Antagligen är det depressionen som har lättat något. Jag känner att jag har mer energi. De nya sömnmedicinerna gör dessutom att jag sover bättre. Det är skönt. Men så kommer ångesten och griper tag om mig, drar ner mig i mörkret och sliter sönder mig inifrån. Allt känns meningslöst igen... Men så plötsligt släpper den lika fort som den kom. Jag hoppas även det kommer bli bättre såsmåningom....

Nu blir det en sista kvällspromenad med de som ger mig en liten gnista hopp även i de mörkaste av stunder.

 

 

Slänger in "två" ytterligare gamla dikter som passar ganska bra in på hur det känns just nu, hur det växlar.... och hur några få ord kan ändra hela betydelsen... 

 

 

 

same same but different

 

Tårar som inte rinner 
Smärta som aldrig försvinner 
Känslor som inte kommer ut 
Tankar som aldrig tar slut 
Lycka som inte finns 
Glädje jag aldrig minns 
Hoppet som sakta bleknar 
Tro som falnar och veknar 
Viljan har mig lämnat 
Styrkan den har rämnat 
Livet är över 
Döden är allt jag behöver 

--------------------------------- 

Tårar som sakta rinner 
Gör att smärtan försvinner 
Känslor som kommer ut 
Lindrar tankarna tillslut 
Lyckan den finns 
Stunder av glädje jag minns 
Hoppet som sakta stiger 
Tro som jag till livet viger 
Viljan jag har 
Styrkan finns kvar 
Livet är mitt 
Döden får vänta på sitt

 

                       (Susanne 2011)

 

 

 


 

Av Susanne Nordström - 14 september 2014 17:23


Idag har vi myst hela dagen, njutit av det vackra vädret.    På fm gick vi i skogen och på åkern och Aslan fick springa lös, vilket han inte alltid får eftersom han är en riktig tonåring med egna idéer ;) -och som han sprang. Så mycket energi i dom benen.

På em var vi till hundrastgården och socialtränade lite. Blir social träning både för mig och hundarna ;P Aslan tycker de andra hundarna är smått otäcka och jag kan tycka människorna är lite otäcka ;) Pixie tar det hela med ro och värdighet.

Underbara hundar. Bästa vänner man kan ha!     Love     

       

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vem är jag?

Det är vad denna blogg främst ska handla om -vem jag är... ett försök att sluta gömma mig och istället dela med mig av mig själv genom texter och bilder. Det kommer handla om allt mellan himmel & jord. Eller kanske mellan himmel & helvete..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards