Alla inlägg den 23 september 2014

Av Susanne Nordström - 23 september 2014 18:32

Känns som det är dags att skriva ett inlägg igen men vet inte riktigt om vad... Hur mår jag för tillfället? Ja det kan man verkligen undra. Igår var jag iväg och fick ECT igen. Efter det blev jag av nån anledning väldigt ledsen, upprörd och ångestfylld, vet egentligen inte varför. Fick stanna där ett tag och prata med en läkare. På eftermiddagen pratade jag i telefon med Marie, min DBT-psykolog, efter det kändes det lite bättre. 

Idag har det känts lite lättare. Har varit och promenerat med hundarna i skogen. Aslan är helt vild ;P

Sen var jag och träffade en sjuksköterska som jag prata lite med och fick mina mediciner av. Jag får bara mediciner för en vecka i taget så jag inte har tillgång till för stora mängder tabletter ifall jag skulle få några självmordsimpulser.... 

Passade på att gå i lite affärer med när jag ändå var ute och åkte. Är på jakt efter en ny höst/regnjacka att ha när jag är ute med hundarna men hitta ingen. 

 

Som jag sagt innan så svänger det extremt mycket. Tankarna kan bli så mörka och uppgivna men också ljusa och hoppfulla. Jag blir rädd imellanåt när dom mörka tankarna kommer. Rädd för vad jag kan göra men också rädd för att bli inlagd igen om jag säger nåt eftersom jag har saker framöver jag faktiskt vill göra. Jag ska gå på kurs med Aslan och jag känner att jag behöver lägga ner tid på honom om han inte ska bli helt oregerlig. Vi vill ju ut och åka kickbike med :) Och jag vill inte vara borta från hundarna mer i övrigt heller.

Sen ska jag på SPA helg med familjen i början av november som jag heller inte vill missa. 

Och jag vill komma igång med terapin igen. 

Får helt enkelt försöka klamra mig fast vid dessa saker....

 

Slänger in en dikt till... Försökte hitte nån lite positiv men misslyckades :/  Får försöka skriva lite nya snart ;) 

 


broken..

I feel so broken 
So defeated and weak 
Not a word outspoken 
To give away how I feel 
Only the scars can testify 
That everything else 
Is just a big fat lie 
The darkness is closing in on me 
And I’m as dead 
As a living person can be 

 

                                                         Massa kärlek   /Susanne

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vem är jag?

Det är vad denna blogg främst ska handla om -vem jag är... ett försök att sluta gömma mig och istället dela med mig av mig själv genom texter och bilder. Det kommer handla om allt mellan himmel & jord. Eller kanske mellan himmel & helvete..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards